Vrijwilligerswerkinoeganda.reismee.nl

(On)Veiligheid in Uganda & oproep ziekenhuismaterialen!

Ha allemaal,

Nog 4 maanden; het lijkt nog een lange tijd maar voor we het weten is het zo ver.De tijd gaat door en achter de schermen zitten we niet stil.

Afgelopen week hebben Amy en ik contact gehad met de coördinator van Doingood; zij verblijft in Uganda. Afgelopen weken was het niet alleen in Kenia, Nigeria etc. onrustig maaróók in Uganda.De coördinatorvertelde ons wat meer over de situatie betreft de veiligheid van de vrijwilligers: De ambassades roepen op om waakzaam te zijn en plekken waar veel mensen bij elkaar komen te vermijden. Je kunt hierbij denken aan de markt, shopping malls en taxiparken. Het gebied waar de vrijwilligers verblijven en werken ligt net even buiten het centrum van Kampala waardoor de kans dat hen daar wat overkomt vrij klein is.Ervaring leert dat de Amerikaanse ambassade geregeld (ongeveer eens in de 3 maanden) een alert naar zijn burgers stuurt. Tot op heden is dit elke keer vals alarm en gebeurt er niets. De veiligheid (die al hoger is dan de meeste andere oost Afrikaanse landen) wordt opgeschroefd en mensen zijn meer waakzaam. De kans op een aanslag wordt hierdoor aanzienlijk kleiner......

OPROEP: in het ziekenhuis is er gebrek aan materialen. Daarom hoop ik in September een aantal veelgebruikte materialen mee te nemen. Om zoo.a. hygiëne te bevorderen.

Wie kan (via via) aan de volgende producten komen en/of wie wil deze producten sponsoren?

• - Disposable/ steriele handschoenen.
  • - Maandverband met netbroekjes.
  • - Disposable mondmaskers.
  • - Reusable mondmaskers.
  • - Ok pak/jas reusable.
  • - Doppler (elektrisch).
  • - Klemmetjes om de navelstreng af te kleppen na de geboorte.

(Alvast) hartelijk dank voor jullie meedenken en meeleven,

Lieve groet, Lydia

Ps. 9 mei is het zover, dan staan de hangpotten klaar! Bent u benieuwd hoe ze er nu uitzien? Binnekort hoop ik een aantal foto's te plaatsen!

Doingoood